سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سودمندترینِ گنج ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]

دوست تو

 

یک ژئوفیزیکدان روسی مدعی کشف راز «مثلث برمودا» شد

 

 

یک دانشمند ژئوفیزیک ساکن شهر وارونژ روسیه مدعی کشف علت طبیعی روی دادن حوادث ناگوار در منطقه «مثلث برمودا» شد.

«ولادیسلاو بوکریف» در این زمینه گفت: ویژگی عجیب مثلث برمودا توسط طبیعت برنامه‌ریزی شده است که یکی از شعبات جریانات گرم گلف‌استریم، با گردش در جهت عقربه های ساعت در منطقه دریای «سارگاسوف»، با جهش در ساحل فلوریدا به سمت عرض شمالی بالا روی می دهد.

این حرکت به یاد آورنده پرتاب کننده دیسکی می باشد که در آغاز خود می چرخد و تنها در لحظه ای که بالاترین سرعت زاویه‌یی را بدست آورد، دیسک را به جلو پرتاب می کند.

برمودا، گودالی مستقل و عظیم است. جریانات حلقه‌یی آن، مشروط به اشکال خطوط ساحلی و عمق کم آن است که تا 26 متر می باشد.

به نظر وی وجود میکرو و ماکرو گودال هایی در این منطقه، مولد آشفتگی های جاذبه‌یی و مغناطیسی می باشد که در نتیجه آن دستگاه ها از کار افتاده و ارگانیزم انسان سنگینی‌ای را تحمل می کند که گاهی مرگ‌بار است.

وی می گوید: از آنجایی که در این منطقه، گردش آب در جهت عقربه‌های ساعت است، برمودا همانند گرداب اشیا را به سمت خود می کشد، یعنی بردار جاذبه به سمت عمق دریا و مرکز زمین است.

به گفته این دانشمند روسی، برمودا برای وسایط نقلیه هوایی و دریایی تنها در زمان وقوع جزر در دریا خطرناک است. در این فاز، ابتدا گودال های آبی و پس از آن گودال های هوایی پدیدار می شوند. این وضعیت همانند فنجانی است که به طور ناگهانی انتهای آن را باز کنند. آب به سمت شکاف حرکت می کند و حرکتی گردشی به خود می گیرد و در امتداد خود، جریان هوایی را می راند.

این دانشمند ژئوفیزیک روسیه می افزاید: با دانستن فاز جریان مد و ویژگی تشکیل جریانات، می توان روشی را ایجاد کرد که وقوع حادثه را در این مثلث ناآرام، همچنین در سایر نقاط خطرناک جهان هشدار دهد.

منبع خبر: روزنامه ترود




دوست تو ::: جمعه 86/8/18::: ساعت 11:41 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :39058
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
دوست تو
خیلی مهمه؟؟
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<