سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]

دوست تو

 
 
 
                                              تجزیه عراق

برای مقابله با دولت مردمی نوری مالکی اشغالگران عراق به طرح تجزیه روی آوردند.

به گزارش کیهان، طرح تقسیم عراق براساس شکاف های فرقه ای و مذهبی با کسب 75 رأی به امضای نمایندگان سنای آمریکا رسید. 23 تن از سناتورها نیز به آن رأی منفی دادند. سنای آمریکا 100 سناتور دارد. براساس این طرح، عراق به شیوه غیرمتمرکز و فدرالی اداره می شود. در صورت اجرای این طرح، سه منطقه اصلی در عراق، عبارت از منطقه کردنشین، دو منطقه شیعه و سنی نشین خواهد بود. تصویب این طرح، پیش از همه واکنش شدید دولت و مجلس عراق را برانگیخت، «نوری مالکی»  نخست وزیر عراق، این تصمیم سنای آمریکا را به شدت رد کرد و آن را یک فاجعه خواند. مالکی گفت: رسیدگی به امور عراق، به عهده عراقی ها است.

در همین رابطه، جریان های سیاسی عراق مذاکراتی را آغاز و اعلام کردند که به مقابله علنی با اجرای این طرح می پردازند.

شمار زیادی از شخصیت های سیاسی عراق، اعم از سنی، شیعه و کرد هم تجزیه عراق به چند کشور یا منطقه کوچک را ناممکن دانسته و هشدار دادند این تقسیم به افزایش خشونت، درگیری و جنگ های داخلی خواهد انجامید.

هیئت علمای سنی عراق نیز ضمن محکوم کردن اقدام سنای آمریکا، خواستار مخالفت جامعه جهانی و جهان اسلام با آن شد. تصویب طرح فوق، مردم عراق را نیز نگران کرده است. در سطح منطقه نیز اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای سوریه و یمن، دیروز به طرح تجزیه عراق واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند.

طرح تجزیه عراق با همکاری و کمک «لسلی گلب» کارشناس دولت «جیمی کارتر»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، و مدیرسابق شورای روابط خارجی این کشور تهیه شده است.

 

تلاش مثلث عربی برای ترور آیت الله سیستانی

به گزارش پایگاه خبری جهان، سه کشور عربی عربستان، اردن و امارات برای ضربه زدن به مرجعیت شیعه در عراق، دامن زدن به اختلافات در بین گروه های شیعی، ترور نمایندگان آیت الله «سیدعلی سیستانی» و شخص ایشان تلاش می کنند. این پایگاه خبری می افزاید، بعثی های سابق با دستگاه های امنیتی این کشورها مرتبط هستند و به طور هدفمند در عراق دست به عملیات ترور و کشتار مردم می زنند.

می توان درک کرد که آمریکا و مثلث عربی منطقه ای با حذف و ترور آیت الله سیستانی، به دنبال چه هدفی هستند و چگونه در تدارک فتنه و جنگ افروزی و جلوگیری از وحدت ملی در عراق هستند.




دوست تو ::: دوشنبه 86/7/9::: ساعت 11:57 صبح

<      1   2   3      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :39034
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
دوست تو
خیلی مهمه؟؟
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<